Încă din cele mai vechi timpuri, inelele de logodnă au reprezentat dovada dorintei de unire a două personae pentru legătura eternă dintre aceștia. Dar oare care este istoria acestor bijuterii și ce însemnătate au în zilele noastre?
Semnificația inelului de logodnă provine din trecut, când cercul era considerat un simbol al eternității, al începutului fară de sfârșit. Încă din Antichitate, egiptenii foloseau plante răsucite în cercuri mici pentru a fi purtate pe deget, în timp ce populația bogată purta inele de logodnă din fildeș sau piele.
Poziționat pe al patrulea deget al mâinii stângi, inelul se consideră a fi conectat direct cu inima prin intermediul venei amoris, care în latină poartă numele de „vena iubirii”. Sunt sigură că majoritatea dintre noi am auzit despre povestea acestei vene care este direct conectată cu inima, însă științific vorbind această legătură nu există.
Istoria inelului de logodnă din Antichitate până în zilele noastre
„Toate drumurile duc la Roma”
Așa cum majoritatea obiceiurilor noastre își au originea în Roma Antică, nici inelele de logodnă nu fac o excepție. În vremea aceea, căsătoria reprezenta mai mult o afacere de familie, romanii fiind primii care au utilizat inelele ca simbol al uniunii dintre cei doi îndrăgostiți. Soțiilor li se ofereau două inele de logodnă, primul era din aur și acesta era purtat în societate pentru a-și arăta statutul și influența de la acel moment. Celălalt inel era din fier pentru a fi purtat prin casă zilnic, treburile casnice contribuind în timp la degradarea acestuia, de aceea și necesitatea unui al doilea inel mai puțin valoros.
Evul Mediu
În anul 1477 s-a înregistrat pentru prima dată în documentele istorice o comandă a unui inel de logodnă cu diamant, arhiducele Maximilian al Austriei dorind această bijuterie pentru logodnica sa Maria de Burgundia, astfel inelul de logodnă cu diamant devenind o modă în rândul aristocraților europeni.
Iluminismul
În perioada Iluminismului, inelele ”gimmel” au fost oferite pentru a simboliza dragostea eternă dintre cei doi parteneri. Acestea sunt formate din două sau trei inele legate între ele care, atunci când sunt purtate împreună, se unesc pentru a crea un tot unitar. Inelele aveau adesea un design de tipul a două mâni strânse, simbolizând unirea a două persoane. Între secolele XV-XVII în Anglia, inelele erau făcute din aur și aveau o inscripție scurtă pe partea interioară, mesajul fiind ascuns de ochii populației pentru a le da îndrăgostiților siguranța că păstrează un secret al lor.
Anii 1900
După perioada Primului Război Mondial și perioada Marii Depresiuni, popularitatea inelelor cu diamante a scăzut foarte mult, devenind mai puțin relevante pentru tânăra generație. Abia în anul 1939 acestea revin în lumina reflectoarelor, când compania de exploatare a diamantelor De Beers a început o campanie de amploare cu un slogan care a avut un mare impact asupra burgheziei, slogan cunoscut și în prezent, „Un diamant pentru totdeauna”.
Anii 2000
În societatea modernă, căsătoriile au luat o altă însemnătate. Dacă în trecut ele erau considerate afaceri de familie și se dorea un câștig material pe urma acestora, acum sunt alegeri făcute din dragoste, fără a ține cont de dorințele familie sau de statutul social. Datorită acestor schimbări și tendințele în ceea ce privește inelele de logodnă au trecut la alt nivel și au apărut inele de logodnă și verighete personalizate, care surprind unicitatea relației.
Cum alegem inelul de logodnă?
Ei bine, aceasta este o întrebare destul de delicată fără un răspuns general valabil. Inelele de logodnă variază de la material, formă, pâna la diamant și culoarea acestuia. De aceea consultanții în vânzări din magazinele MICRI vă stau la dispoziție pentru alegerea perfectă în materie de inele de logodnă, dar și seturi de bijuterii pentru ziua cea mare, pentru că o mireasă trebuie să strălucească în această zi superbă. Pentru mai multe detalii despre magazin, dar și pentru a vizona gama variată de produse vă invităm pe site-ul nostru https://micri.ro/ unde puteți găsi mai multe informații.